ДОСЛІДНО-ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНУ РОБОТУ ЗА ТЕМОЮ: “Моделювання відкритої соціально-педагогічної системи “Школа майбутнього”, яка включатиме комплекс: загальноосвітня школа I-III ступенів, гімназія, ліцей, науково-методичний центр на 2007-2013 рр.”
Завдання дослідження:
- здійснити реконструкцію матеріально-технічної бази та оновити обладнання школи нового типу; - розробити та здійснити експериментальну перевірку ефективності інноваційної моделі закладу; - створити інноваційну відкриту соціально-педагогічну систему “Школа майбутнього”, через об’єднання загальноосвітньої школи I-III ступенів, гімназії, ліцею, НМЦ у єдиний комплекс; - розробити і експериментально перевірити систему використання інноваційних освітніх та інформаційних технологій навчання; - розробити науково-методичний супровід виявлення та розвитку обдарованих учнів; - впровадження здоров’язберігаючих технологій; - розробити науково-методичний супровід системи допрофільного та профільного навчання; - розробити науково-методичний супровід систему дистанційного навчання в умовах навчально-виховного комплексу; - концептуально обґрунтувати систему виховної роботи на основі історико-культорологічного підходу; - запровадити проектно-цільове управління навчально-виховним процесом.
Гіпотеза дослідження:
- моделювання відкритої соціально-педагогічної системи “Школа майбутнього” буде ефективним, якщо: - забезпечити комплексний підхід до створення структури інноваційного освітнього закладу; - забезпечити багатовекторну траєкторію освітньої діяльності учнів; - забезпечення вдосконалення професійної майстерності на базі навчального комплексу; - забезпечення системи проектно-цільового управління інноваційним закладом; - забезпечити формування інноваційного інформаційного освітнього простору.
Науково-педагогічні принципи експерименту, на основі яких здійснюється дослідно-експериментальна робота у закладі нового типу, узгоджуються із загальними педагогічними принципами та віддзеркалюють сучасний рівень розвитку і напрями реалізації нової освіти в Україні: - принцип пріоритету розвивального, компетентного навчання, що забезпечує безпосередній вплив навчання на розвиток дитини, формування у неї ключових компетенцій; - науковості; - природовідповідності; - принцип гуманізації освіти, який передбачає утвердження духовних цінностей як першооснови у визначенні змісту освіти, формування цілісної гармонійної картини світу, полягає в олюдненні знання, в рішучому повороті освіти до особистості учня, у забезпеченні сприятливих умов для розвитку його здібностей і творчого потенціалу; - системності, який забезпечує цілісність освіти як єдиного комплексу гуманітарних, природничих, математичних та суспільних наук; - наступності; - активності і самодіяльності суб’єктів освітнього процесу.
Методи дослідження:
- теоретичний і порівняльний аналіз нормативно-правових актів, документів і матеріалів з питань реформування системи освіти, аналіз філософської, педагогічної, методичної, соціологічної, психологічної літератури (монографії періодичні видання, матеріали науково-практичних конференцій, навчальні програми, посібники тощо), узагальнення отриманої інформації; - системного аналізу; - теоретичне моделювання; - діагностичні (анкетування, опитування, бесіди, соціометричні, прогностичні, обсерваційні тести); - констатуючий, формуючий та контрольний експерименти.
Коментарi